Sendmail na Slackware.

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pondělí Červenec 30 21:17:33 CEST 2001

   From: "Ivo Kocich" <ivo.kocich na oku-fm.cz>
   Date: Wed, 25 Jul 2001 11:29:11 +0200

Zdravím,

   > V minulosti jsem mel problem, ktery spocival v tom, ze pokud byl
   > nejakemu uzivateli nasi domeny zaslany mail s prilohou, jejiz nazev
   > obsahoval ceskou diakritiku, pak ten prijemce napriklad misto prilohy
   > "Dopis pro Mařenku.doc" dostal prilohu
   > "ISO8859...neco.nejaka_koncovka". Jednalo se pouze o stanice s MSIE
   > 3.x, takze to problem sendmailu jako takoveho nebude. Muzete mi nekdo
   > napsat, proc k tomu dochazelo?

MUA uživatele název přílohy překonvertoval podle RFC2047. Nebyl ten název
náhodou =?iso-8859-2?q?...? Když jsem před nějakou dobou tento problém
řešil, zjistil sem, že vlastně nikde není definováno, jakým způsobem by
jméno přílohy mělo být v MIME kódováno. Našel jsem ve svých e-mailech tuto
pasáž citovanou z RFC 2183:

   Current [RFC 2045] grammar restricts parameter values (and hence
   Content-Disposition filenames) to US-ASCII.  We recognize the great
   desirability of allowing arbitrary character sets in filenames, but
   it is beyond the scope of this document to define the necessary
   mechanisms.  We expect that the basic [RFC 1521] `value'
   specification will someday be amended to allow use of non-US-ASCII
   characters, at which time the same mechanism should be used in the
   Content-Disposition filename parameter.

Nicméně poslední verze Gnus používají následující syntaxi:

která plně reflektuje RFC2231. Máte ještě někde uložen příslušný e-mail?
Mohl byste jej ložit včetně hlaviček a vystavit někde na Internetu? Rád
bych se přesvědčil, jestli MUA odesilatele porušuje nějaké RFC nebo
nikoli. Díky.

P.S. Doufám, že tímto e-mailem přesvědčím alespoň jednoho dalšího člověka
na to, aby zkusil, co umí Emacs ve spojení s Gnus ;-)
--
Pavel Janík

printk(KERN_WARNING "Warning: defective CD-ROM (volume sequence
number). Enabling \"cruft\" mount option.\n");
                  -- 2.2.16 fs/isofs/inode.c