script a barvy

Martin Hassman Martin.Hassman na vscht.cz
Úterý Červenec 31 09:17:27 CEST 2001

> Dobry den ! Zkousel jsem nekde dohledat zda lze pouzit ve scriptu barevny
> vystup na terminal, ale bohuzel jsem neuspel.Na prikladu - budu mit ve
> scriptu 'echo AHOJ' a rad bych aby se vystup na terminal zobrazil treba
> cervene (pokud to lze).Omluvte mou neznalost ,ale ani v jedne z knih co mam
> jsem nenasel o tom ani zminku a ani man mi nepomohl.Dekuji.S pozdravem RT

Jde to pomoci escape sekvenci.
Pouziva se to napr. pri startu systemu - ony barevne hlasky [OK]
nebo [FAILED].
Jestli mate RedHat/Mandrake, tak se pro inspiraci podivejte napr.
do /etc/init.d/functions, nebo /etc/rc.d/rc.sysinit. Tam najdete
priklady.

Nutno dat pozor, ze neni prikaz echo jako echo. Mne to napr. u
echo z tcsh nefunguje, proto pouzivam /bin/echo
tedy
$/bin/echo -e "\033[1;32m Ahoj"

(parametr -e je v tomto pripade nutny)
jine barvy docilite zmenou cisla 32 za jine.

k puvodni barve se vratite pomoci
$/bin/echo -e "\033[0;37m"

Podrobny popis ESC sequenci jsem pod linuxem zatim nenasel,
ale da se najid pod DOSem :-(
c:\> help
ANSI.SYS

martin hassman