Qmail a omezeni uzivatele na LAN/domenu

Mira Tempír xtempir na informatics.muni.cz
Pátek Červen 1 02:12:47 CEST 2001

Dobre rano,

| :-) jasne, nepochopil jsem to, asi... :-), stejne jako to naprogramovani
| ruznych zaplat pro qmail nepochopil Sam Varchavchik a udelal to po svem a
| zgruntu.

OK, o to jde: clovek by mel mit na vyber takovy MTA, ktery mu vyhovuje.
... nicmene byt respektovat vyzaduje zaroven respektovat ostatni ;-)
Ja tady ani netvrdim, ze qmail je vhodny pouzivat v kazde mozne situaci

| courier-mta uvadim proto, ze prave jeho smtpd daemon (mimochodem nepotrebuje
| inetd/tcpserver - ma vlastni tcpd) umi hloubeji analyzovat prichozi postu a

To je bezpredmetne: jake to ma vyhody v poskytovanych
moznostech ci vykonu nebo bezpecnosti ?

| umi rejectnout postu primo pri SMTP komunikaci, priklady jako:

Pisete to v tonu, ktery naznacuje, ze qmail to neumi.
Neni to pravda.

> [...]
| are ambiguous, and cannot be parsed. See 'IMPLEMENTORS NOTE' in section
| 5.1.1 of <URL:ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc2046.txt>.
| 5. The headers in this message contain 8-bit text, which violates RFC 2047.
| Sorry, I cannot accept any mail without the required MIME headers. See
| <URL:ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc2047.txt> for more information.
|
| No a tomu ja zas nerikam rvani zbytecnosti do smtp daemona (dal napriklad
| propracovanejsi podpora blacklistu, nevytvareni extra spojeni kvuli kazde
| zprave jdouci do stejne domeny, korektni 8-bit MIME)...

Ja bych taky v qmailu uvital spoustu dalsich veci, ktere tam nejsou
a nebudou (protoze proto) a licence qmailu se mi taky moc nelibi, ale:
* mate moznost aplikovat prislusne zaplaty (pokud jsou)
* diky modularnimu designu to lze dodelat bez zasahovani do zdrojaku
  (v nekterych situacich samozrejme)
* mate na vyber spoustu dalsich MTA

qmail je takovy jaky je (tzn. mimochodem velmi rychly) hlavne proto,
ze je koncipovany tak, aby tam tyto podle djb zbytecnosti, podle Vas
rozhodne ne, vubec nebyly. Proto je qmail velmi vhodny hlavne
na maillinglisty a na vytizene servery.

Mimochodem: znate ten pocit, ze nainstalujete software a 3 roky
to nemusite upgradovat, protoze tam nejsou zadne chyby a ani neni zadna
novejsi verze ? Neco na tom je.

Podpora RBL listu mi prijde v qmailu dostatecna (nevim co by to
jeste melo umet), VERP je vec diskutabilni, nicmene vyhody jsou
zrejme (je to tak trochu obetovani casti prenosoveho pasma korektnimu
fungovani smtp). O nekorektnim 8bit MIME v qmailu nic nevim, tyka
se to vubec MTA ?

Takze v cem tedy qmail odporuje RFC ? Nejak jsem to z toho nepochopil :/
Vy jste napsal, co umi courier a ne co neumi qmail.
Poslete mi to klidne privatne, ja pak ten objev preposlu do
qmail konference ;-)

s pozdravem
  Mira Tempír, student at fi.muni.cz
   <xtempir at informatics.muni.cz>