Stejna MAC adresa

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červen 1 13:39:36 CEST 2001

On Fri, 1 Jun 2001, Miroslav 'Mirco' Bajtos wrote:

> AFAIK, tak MAC adresy musia byt rozne len v ramci jedneho segmentu siete,
> teda aspon v skole :-) nam tvrdili, ze pakety co idu von (t.j. cez router)

Jiste, ale dnes se pouziva switchovani i ve vetsich sitich, takze uvnitr
takoveho swichovaneho segmentu to musi byt unikatni. Dale by to melo byt
unikatni i na vsech sousedicich sitich pres router, protoze i router by mel
mit unikatni zaznamy v ARP tabulce.

> maju MAC routera ale IP ciela, no a router to dostane, zisti ze IP je z inej
> siete, takze prislusne zmeni MAC a posle to dalej. Takze vobec nemusi mat
> kazda sietovka unikatny MAC, uplne kludne moze mat nejaky cinan taky isty
> MAC ako vy a taky isty ako Bill a nic sa nedeje.

Coz Vas urcite uklidni kdyz si koupite 6 karet se stejnou MAC - muzete si je
pak klidne vymenit s cinany a amiky a mate po problemu. Protoze nekteri o
takove problemy nestoji, je jaksi vhodne dodrzovat pozadavek unikatni MAC.

> A mimochodom, ked ten MAC ma 6 ci kolko bytov, a kazda sietovka ma mat iny
> MAC, tak asi by nam uz davno dosly volne MACy.

Jak Vam jde matematika ? 2^48 zas neni tak malo ...