Qmail a omezeni uzivatele na LAN/domenu

Sobota Červen 2 19:23:24 CEST 2001

On Fri, 1 Jun 2001, Mira Tempír wrote:

> Mimochodem: znate ten pocit, ze nainstalujete software a 3 roky
> to nemusite upgradovat, protoze tam nejsou zadne chyby a ani neni zadna
> novejsi verze ? Neco na tom je.

Ja nevim. Ja misto toho znam pocit, ze kazdeho pul roku se musi do qmailu
neco pridelat, aby bylo mozno dostatecne selektivne zablokovat smeti
posilane prilis iniciativnim spammerem v takovem objemu, ze to ohrozuje
fungovani emailu v nasi siti. :)

> O nekorektnim 8bit MIME v qmailu nic nevim, tyka se to vubec MTA ?

Podle jakehosi obskurniho RFC by mel MTA, co prijima 8bitova data, byt
schopen ho pri odesilani prekonvertovat na 7bitove, pokud cilovy MTA
nevyjadri ochotu to prijmout 8bitove. To qmail z celkem pochopitelnych
duvodu nedela a tim sktriktne vzato porusuje prislusne RFC. (Na druhou
stranu je pravda, ze cim drive tenhle archaismus zmizi, tim lepe.)