firewall a quake

Jaroslav Jirásek jarda na egerius.cz
Pondělí Červen 4 10:03:37 CEST 2001

Dobry den, celou sobotu a nedeli jsem resil bezvysledne nasledujici
problem, nyni mi nezbyva nic jineho, nez se obratit na nejakeho linuxoveho
guru:

Mam doma pevne pripojeni do internetu, sice mam IP adresu internetu, ale
jsem za nejakym firewallem, ktery blokuje vsechny odchozi pakety az
na smerujici na port 80 a 443. Tento firewall bohuzel nemuzu nijak ovlivnit.
Doma mam malou lokalni sit, do internetu je tedy pripojen pocitac bezici
na linuxu - 486,16MB (ma IP internetu a 192.168.1.1) a pak muj druhy
pocitac (IP 192.168.1.2), na kterem jsou Windows. Na tomto pocitaci
chci hrat quakeIII po internetu. Na domacim pocitaci s linuxem je maskarada.
Dale jsem v praci spravcem serveru, ktery ma plnohodnotne pripojeni do
internetu.
Take bezi na linuxu.
Na firemnim serveru jsem zprovoznil socks5 a ssh na portu 443 (ma dve IP),
takze
muzu ridit firemni server z domova. Na domacim linuxu je neustale pripojeno
ssh
na firemni server s namapovanymi porty, takze muzu doma napr. vybirat postu.
Diky socks5 mi z domova (IP 192.168.1.2) funguje i napr. Napster, ICQ a ftp
klient
(pouzivajici socks). Vsechny tyto sluzby pouzivam z windows stroje, funguji
tedy nejdriv pres maskaradu a pak pres socks5.
Ale nemuzu zprovoznit quakea. Ma podporu pro socks5, urcite funguje spravne
(zkousel jsem Windows stroj pripojit pres modem a pak to jde). Myslim, ze
bude
problem v te maskarade mezi domacimi windows a linuxem. Bohuzel
nemuzu jednoduchym zpusobem pripojit do internetu primo ten windows stroj,
abych to na 100% zjistil. Zkousel jsem take namapovat port 1080 v ssh z
domaciho linuxu
na firemni linux a nepripojovat se primo na firemni server ale na ten domaci
linux. Take
se mi to nezadarilo.

Poradte prosim jak na to. Hrat pres modem se mi nechce (ty penize a ta
rychlost...)

Dekiji, Jirasek