Fw: Ot:Chcel by som sa spytat co je journal filesystem

Pondělí Červen 4 14:03:41 CEST 2001

On Mon, 4 Jun 2001, AdaMcPetr wrote:

> aby tento stav byl !rychle! obnovitelny. Tento pozadavek, aby obnova
> filesystemy po havarii (typicky vypadek napeti, nebo pad systemu)
> trvala kratce vychazi z vyvoje poslednich X let, kdy se kapacity HD
> zvedly radove 1000x a doba pristupu jen 10x. Co se

Mam ext2 na 50GB disku, fsck trva < 15 minut (cca 10-13 podle stavu FS).
Je pravda, ze jeste pred rokem mi polovicni kapacita trvala > 30 minut,
ale dnes je to dostatecne stravitelne (pokud tedy je 15 minutovy vypadek
akceptovatelny).

Vzhledem k tomu, ze disk je z 90% plny a vyuzitych je jen 10% inodu, slo
by zmensenim jejich poctu dosahnout jeste lepsi casy (je to /home).

Pady jsou (nyni) malo caste, takze je to zanedbatelne (mel jsem tezke
problemy s VIA chipsetem).

--
                        Milan Kerslager