Jak zjistit write-cache na IDE?

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pondělí Červen 4 14:12:22 CEST 2001

Ahoj ;-)

Vitezslav Samel <samel na mail.cz> wrote:
>   Stacil by Ti nasledujici patch (proti hdparm-4.1 - zkouseno s jadrem
> 2.2.19) ?

Ano, moc diky, to je presne ono. Funguje skvele.

Kdybys nahodou chtel autorovi poslat patch, pripis tam prosim,
at se poradne zamysli nad "usually OFF by default" u parametru -W.
Jeste nikdy jsem nevidel disk, kde by opravdu platilo, ze je
"OFF by default" a urcite tim uvadeji v omyl.

> P.S. Pred nejakym casem na linux-kernel probihala diskuse proc jsou v
> nekterych pripadech IDE disky o dost rychlejsi nez SCSI. Nakonec A. Hedrick
> (ci jak se to jmenuje) vysvetlil, ze IDE disky maji zapnutou prave
> write-cache a ze oproti SCSI diskum nemaji ci nepouzivaji zadny prostredek k
> vyprazdneni teto cache nebo nepodporuji zadny analogicky prostredek jako je
> barrier() pro pametove pristupy. Tim padem jsou nektere benchmarky silne
> zkresleny.

A jeste navic jsem cetl, ze nektere IDE disky hodne lzou o tom,
zda jsou nebo nejsou data fyzicky zapsana na disk, takze benchmarky
vem cert, ale horsi je hrozba zboreneho souboroveho systemu na IDE
po vypadku - jakykoli stabilni a spolehlivy zurnalovaci nebo jiny
souborovy system se muze snazit sebevic, ale stejne nema sanci :-(
Doufejme, ze se trochu vice rozsiri queue-tagging pro IDE, kde se
da prepokladat, ze disk uz lhat nebude. Zruseni write-cache totiz
zpusobuje hodne drasticky vykonnostni pokles :-(

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science