Ještě jednou RPM

Pavel Hecht phecht na noxa.cz
Úterý Červen 5 09:32:05 CEST 2001

Měl bych pár dotazů, omlouvám se za totální neznalost problematiky
(nejsem programátor).
1. Chtěl jsem provést upgrate mého RH 6.2 na jádro 2.2.19 a řekl jsem
si, že budu postupovat korektně, a tak jsem si stáhnul
kernel-2.2.19-6.2.1.src.rpm. Při pokusu ho nainstalovat systém
odpověděl: only packages with majon number <=3 are supperted by this
version of RPM. O.K., nevím sice, co je major number (díky za tip) ale
dobrá, stáhl jsem nový RPM. z ftp.redhat.com  (rpm-4.0.2-6x.i368.rpm) a
pokusil se ho nainstalovat (relativně logické). Systém ale odpověděl:
failed dependencies: libdb-3.1.so is  needed by rpm ...Dobrý,
libdb-3.1.so kde to najít? Asi to bude mít co dělat s knihovnami, tak co
máme v našem systému? Aha, libdb-2.1.3.so a patří to do balíku
glibc-2.1.3. Máme v updates něco lepšího? Nemáme. Tak co teď? Někde
sebrat a brutálně zkopírovat? Nač je pak ten systém updates? Nebo dělám
všechno špatně?
2. Jak je to vůbec s balíkama? Je to mezi distribucemi kompatibilní? Jak
je to pak se závislostmi? Nebo má každá distribuce vlastní RPM a ty se
co do obsahu i vlastností liší?
3. Někde na webových stránkách RedHatu jse našel Maximum RPM v pdf
formátu, ale já bordelář si to nepoznamenal a teď to nemůžu najít (třeba
by to pomohlo). Nevíte nškdo?

Děkuji za všechny relevantní odpovědi

Pavel Hecht