Par otazek od zacatecnika

Martin Masin masin na fzu.cz
Úterý Červen 5 10:23:23 CEST 2001

On Mon, 4 Jun 2001, Pavel Valenta wrote:

> Napred chci upozornit, ze jsem naprosty zacatecnik!
>
> Mam nainstalovany Redhat Linux 7.0, ceskou mutaci.
>
> 1. Pri startu mi Linux hleda NIS server. Samozdrejme nenajde, protoze nevim
> co mam nastavit. Co to je NIS server ?

	NIS server zajistuje jednotnou identifikaci uzivatelu v siti, tj.
zajistuje, ze uzivatele v cele siti maji jendo jmeno a jedno heslo na
vsech strojich.

> 2. Nedari se mi pripojit do domeny. Na ostatnich serverech v siti bezi
> WinNT. I kdyz zadam spravne jmeno, Linux ji nenajde.

	Co to znamena, ze se nemuzete pripojit do domeny? Nemuzete
pripojovat slozky, pouzivat tiskrny z NT? Zkuste nainstalovat sambu.
Smbmount, smbclient, ...

					Martin Masin

Mgr. Martin Masin PhD.	    	Phone  (4202) 20 318 430
Institute of Physics AS CR  	Fax    (4202) 31 23 184
Cukrovarnicka 10	    	e-mail masin na fzu.cz
162 53 Prague, Czech Republic	WWW http://www.fzu.cz/~masin/masin.html