Ještě jednou RPM

Úterý Červen 5 12:11:03 CEST 2001

On Tue, 5 Jun 2001, Pavel Hecht wrote:

> dobrá, stáhl jsem nový RPM. z ftp.redhat.com  (rpm-4.0.2-6x.i368.rpm) a
> pokusil se ho nainstalovat (relativně logické). Systém ale odpověděl:
> failed dependencies: libdb-3.1.so is  needed by rpm ...Dobrý,
> libdb-3.1.so kde to najít? [...]

Existuje balik jmenem asi db3, ktery je treba pouzit.
V kazdem pripade je dobre jako mezikrok provest upgrade rpm na 3.0.5.
Jestli zustat nebo pokracovat i k 4.0.2, to neporadim. Ja jsem to udelal,
protoze se mi libi nove udelane teplomery, a jeste jsem si hubu nenabil
(jeden krizovy moment je, ze to konvertuje databazi do noveho formatu).

> 2. Jak je to vůbec s balíkama? Je to mezi distribucemi kompatibilní? Jak
> je to pak se závislostmi? Nebo má každá distribuce vlastní RPM a ty se
> co do obsahu i vlastností liší?

Je nekolik veci, co mohou zpusobit nekompatibilitu baliku. V prvni rade je
to fakt, ze RPM se vyviji a starsi verze programu nemusi rozumet novym
balikum (at uz binarnim souborum, nebo ruznym novym sqelym ficuram
v .spec; nekdy to muze nefungovat i naopak: nova verze neni schopna
prebuildovat balik pouzitelny se starsi verzi: nechci jmenovat zadne
automaticke gzipovani manualovych stranek...z toho jsem malem vyletel
z kuze, kdyz jsem na to narazil). Druha vec jsou zminovane zavislosti,
zvlaste zavislosti na dyn. linkovanych knihovnach. A konecne jsou to
zmeny v distribuci jako zavedeni chkconfig, vymena inetd za xinetd apod.,
ktere zpusobuji, ze je obcas vhodne starsi baliky predelat.

> 3. Někde na webových stránkách RedHatu jse našel Maximum RPM v pdf
> formátu, ale já bordelář si to nepoznamenal a teď to nemůžu najít (třeba
> by to pomohlo). Nevíte nškdo?

Mam dojem, ze HTMLizovana verze je na www.rpm.org (a mozna ta bude i to
PDF). Ne ze by to bylo spatne cteni, ale o novych ficurach se tam clovek
moc nedozvi. :P

<humor zdroj=risks.digest> Kdyz uz jsme u tech emotikonu: vite, co to
znamena XP? To je clovek s krecovite zatnutymi svaly ve tvari (videli
jste nekdy postavicky v South Parku, jak se jim oci promeni v X?) a
s vyplazenym jazykem. Proste ksicht asi jako kdyz se omylem zakousnete
do feferonky. </humor>