Ještě jednou RPM

Pavel Hecht phecht na noxa.cz
Úterý Červen 5 18:39:24 CEST 2001

Milan Kerslager wrote:

> Z updatu si stahnete nejen update jadra, ale i update rpm.

V další větě píšu, že jsem to udělal ( stáhl jsem nový RPM. z ftp.redhat.com
(rpm-4.0.2-6x.i368.rpm) a
pokusil se ho nainstalovat (relativně logické). Systém ale odpověděl:
failed dependencies: libdb-3.1.so is  needed by rpm ...Dobrý,
libdb-3.1.so kde to najít? Asi to bude mít co dělat s knihovnami, tak co
máme v našem systému?), takže problém leží o krok dál, tj., kde stáhnout tu
dynamickou knihovnu a zabránit možným následným katastrofám.

> Pokud tomu nerozumite, stahnete si balicek s binarkou (tj. *-i386.rpm,
> *-i686.rpm apod) a zbytecne nekompilujte (pro jadro 2.2.x budete
> potrebovat kompilator z balicku kgcc).

No, ta binárka to nový rpm požaduje taky.
Ke kompilátoru poznamenávám,  že když se to celý stáhne jako tar archiv z
ftp.kernel.org, tak žádný problém není (normální kompilátor gcc z distribuce),
ale ještě pořád si myslím, že Linux From Scratch zatím ne. Zatím jsem totiž
jádra dělal právě takhle (včetně patchů pro různý southbridge), ale chtěl bych,
aby výsledek mé kompilace bylo možno zpětně zabalit do RPM (idea z manuálu pro
Calderu).

Zdraví Pavel H.