Beginner - XFS, Reiser

David Luka?tík david.lukastik na svkuh.cz
Středa Červen 6 08:48:57 CEST 2001

> Ahoj,
> mu3/4ete mi prosím poradit, jak vytvooit na disku v RH7.1
> filesystém XFS, poípadni Reiser?
>
> Dikuji velice a omlouvám se za zaeáteenický dotaz
>
> Karina Kinski

Zdravim.

Predne musite mit zkompilovane jadro s podporou onoho filesystemu, ktery
chcete pouzit. -- U ReiserFS staci jadro jen nakonfigurovat a prekompilovat s
podporou pro ReiserFS. U XFS je pred tim nutno opatchovat jadro a pak
konfigurace a kompilace nebo stahnout zkompilovane jadro s podporou XFS primo
pro RH7.1.

Dale pak musite mit nainstalovane podpurne utility. Ty najdete na strankach
projektu. http://www.reiserfs.com a http://oss.sgi.com/projects/xfs/

Pak staci jen zadat mkfs.xfs /dev/hdx
pripadne mkfs -t xfs /dev/hdx

S pozdravem