kde se berou zombie

Středa Červen 6 10:25:56 CEST 2001

On Wed, 6 Jun 2001, Tomas Lada wrote:

> nekdy se mi na jednom ze serveru objevi za par dnu zemrele procesy -
> zombie. Napr. nedavno po 4 dnech uptimeu serveru jsem vypozoroval 4
> zombie. Nevite nekdo kde se berou, proc a jak vznikaji?

Rodicovsky proces si nezvyzvedne navratove hodnoty (sveho potomka).
Pouzijte treba prikaz pstree a podivejte se, kdo je rodic. Kdyz pak rodice
zabijete (restartujete), prevezme potomky proces init (cislo 1) a ten
navratove kody vyzvedne a zombie zmizi.

Je to chyba v procesu rodice, zombie zabiraji jen misto v tabulce procesu,
jinak neprekazeji (teda pokud jich nebudete mit vic jak 32000 - pak Vam
dojdou cisla PID (process ID) pro nove vznikajici procesy (max 32767).

--
                        Milan Kerslager