Apache a SSH klice?

Středa Červen 6 11:15:37 CEST 2001

On Sun, 3 Jun 2001, Petr Stanek wrote:

> Zajimala by mne moznost sjednotit pristup k HTTPS pri vyuziti
> ssh klicu pro autentifikaci uzivatele.

Obavam se, ze pouzit tytez klice pro autenti-z-a-c-i (jak uzivatelu,
tak serveru) pres HTTPS i SSH nebude jen tak. Problem je v rozdilnem
pojeti: HTTPS pracuje s certifikaty -- druha strana predlozi duveryhodny
certifikat sveho verejneho klice a prokaze, ze zna privatni klic, zatimco
SSH (1 i 2) pracuje primo s verejnymi klici -- predpoklada se, ze obe
strany maji apriorni znalost verejneho klice druhe strany a pouze si
overi, ze tato druha strana skutecne zna odpovidajici privatni klic.

> Druhe heslo by mel prave v SSH klici a pristupuje k HTTPS.

V klici neni zadne heslo. Soubor s privatnim klicem muze byt chranen
heslem (resp. tzv. passphrase), ale to je pred serverem zcela skryto.