Mandrake - rc.config

Středa Červen 6 23:53:13 CEST 2001

On Wed, 6 Jun 2001, Ales Novy wrote:

> Dobry den, neni to tak dlouho co jsem nekde cetl od Suse, ze
> distribuce RH do verze 6.2 a dalsi zalozene na rpm maji oproti
> ostatnim distribucim nestandartne ulozene konfiguracni, ale snad i
> dalsi soubory. Jak to vlastne je? Jiz jsem zkousel konfigurovat 5
> ruznych distribuci a vzdy mi nejaky cas trvalo, nez-li jsem se
> zorientoval.

Existuje neco jako FHS (Filesystem Hierarchy Standard), viz:
http://www.pathname.com/fhs/. I tato vec se vyviji a proto mohou byt ruzne
distribuce ruzne (i pokud budou dodrzovat FHS).

Vetsina distribuci se snazi nejakym zpusobem o sjednoceni, ovsem existuje
vzdy spousta veci, ktere jsou specificke jen pro nejakou distribuci (napr.
zpusob provedeni startovacich skriptu). To je fakt, ktery ma koreny v tom,
ze existovaly 2 hlavni vetve Unixu (System V a BSD). Napriklad Slackware
ma skripty podle BSD. Jejich nevyhodou je, ze pridavani dalsich veci se
deje tak, ze se skript (soubor) modifikuje. To je vzdy pomerne
komplikovane (ale skripty jsou pak zas jednoduche).

Proti tomu zpusob podle System V ma skripty relativne slozitejsi, ale
snadneji se pridavaji dalsi subsystemy (system, kdy balicek si prdne do
nejakeho adresare soubor a globalni demon si pak nacte konfiguraci podle
vsech souboru v tom adresari - napr. xinetd, logrotate apod).

rc.config ze SuSE mi prijde jako neco, co jsem videl na *-BSD. Kazdemu se
libi neco jineho, v Red Hatu je snaha o oddeleni konfiguracnich souboru
(balik ma sve konfiguracni soubory a nesdili zadny s necim jinym). Vsude
se vsak najdou vyjimky (a take ruzne pohledy na interpretaci treba zrovna
FHS).

Pak jsou rozdily jeste v designu distribuce. Napr. v Mandrake a Red Hatu
je PAM (centralni autentizacni system). Ve Slackware a v SuSE vsak neni.
Diky tomu bude zpusob konfigurace autentizace v techto distribucich ruzny.
Podobne to muze byt i v pouziti ruznych dynamickych knihoven apod.

--
                        Milan Kerslager