omezeni procesu

Čtvrtek Červen 7 11:41:42 CEST 2001

On Tue, 5 Jun 2001, Pavel Rauš wrote:

> Nevi nekdo, jak nastavit, aby treba kazdy proces, bezici pod uzivatelem
> apache mohl vyuzivat max treba 2% procesoru? Popripade to same pro pamet?

U CPU ten limit nedava moc velky smysl, protoze kdyz ostatni procesy nic
nedelaji, tak neni duvod se plne nevenovat procesu, co ho potrebuje. (Tedy
lepe receno duvod by existoval, ale musel by to byt MLS system.) Spis mate
na mysli neco jako ze nema zabirat vic nez 2 %, pokud je po CPU poptavka
i odjinud.

> Zkousel jsem ruzna nastaveni v /etc/security/limits.conf, ale tam u procesu
> nastavim treba celkem kolik max pameti, ale ne pro jednotlivy proces.

limits.conf nastavuje tzv. rlimits a ty jsou prave na jednotlive procesy.
Problem ale je, jestli se pri spousteni Apache tenhle konfigurak bere
v uvahu (spis ne).

> Take s omezenim casu procesoru je to slozite, lze tam nastavit
> maximalni delku procesu (tusim v minutach), jenze kdyz se mi nekde
> vyskytne proces, co si bere 100% procesoru a objevi se nekolikrat za
> hodinu, tak je stroj vlasne temer nepouzitelnej. Snad tu nekoho neco
> napadne.

Pokud je ten proces jenom jeden a stejne zpusobi, ze "je stroj vlasne
temer nepouzitelnej," tak je neco spatne.

Nicmene sveho casu jsem napsal program, co umel takove procesy celkem
umravnit (poradil si i s ruznymi forkbombami a spol.) a narozdil od
KillerD od Martina Marese je ani nemusel zabijet (pokud slo jen o spotrebu
CPU): viz http://www.troja.mff.cuni.cz/~peak/hogkill.tar.gz. Jenom asi
shledate zpusob konfigurace dosti esoterickym a navic je to navrzeno na
omezovani celych skupin procesu (i kdyz by asi sel celkem snadno rozsirit,
aby umel hlidat i per-process limity).