Znalosti o scanerech

Petr Cahyna Petr.Cahyna na i.cz
Čtvrtek Červen 7 11:58:45 CEST 2001

Vitezslav Kosina wrote:

> [...]

Zdravim,
cca 2 roky mam SCSI scanner Mustek 12000SP . Dali k tomu podezrelou ISA
kartu ze ktere couhal CANNON-25 a ze ktere se pozdeji vyklubal NCR SCSI
radic na ktery zafungoval na prvni skrtnuti driver "NCR53c406a". Protoze
ale mam v compu "normalni" :-) SCSI s cipem NCR53C8xx, tak isa lezi v
supliku a pouzivam tohle. Jedine omezeni u techto levnejsich scsi
zarizeni je to, ze neumi 'disconnect', takze MUSI byt bud na samostatnem
radici a nebo se zarizenim, ktere se nepouziva soucasne ( ja tam mam
jeste vypalovacku a bud vypaluju a nebo scannuju :-) ). To ovsem pri
dnesnich cenach neni az takova katastrofa. Pred temi 2-ma roky, kdy
jeste "sane" byl v plenkach, byly problemy s malym bufferem a s
nemoznosti cacheovat vice scanovanych radek najednou, takze se "vozejk"
s hranolem mlatil sem tam a trvalo to hrozne dlouho. Proto jsem surova
data radsi scanoval ve woknech a pak zpracovaval v gimpu na normalnim
;-) systemu. Dneska uz je to OK a verzi od verze je to lepsi a tak jsem
veskere graficke zpracovavani (vc. digitalniho fotaku HP315) presunul
bez problemu na linux (Mandrake 7.2 a ted 8.0)...

							Caha