nenezrana mozilla

Lubos Lunak l.lunak na sh.cvut.cz
Čtvrtek Červen 7 19:12:25 CEST 2001

Stanislav Meduna wrote:

> ktunka schrieb in Nachricht ...

> V poslednom case sa stalo zvykom pisat nenazrane programy.
> Mozilla je zial klasickym prikladom a s 32 MB toho vela nespravite.
> Dalsou radostou su graficke prostredia - skusil som nove KDE
> a nech sa nikto nehneva, ale aby uz login trval pomaly tak dlho
> ako bootnutie celeho stroja je IMHO hanba (a to mam vcelku
> rychly stroj).
>
> Osobne nechapem, preco tak programuju open source vyvojari,
> ktori by nemali byt nuteni casovym tlakom nieco rychlo zbuchat,
> pricom Microsoft co sa tyka browsera odvadza uz par rokov
> [...]

 To neni jen tim, ze 'tak programuju open source vyvojari'. Slusnou cast
casu pri startu KDE zabira snaha linkeru provest vsechny potrebne relokace,
protoze jednak je ten linker pomaly, jednak gcc pro C++ generuje kvanta
symbolu, ktere tu relokaci potrebuji. Co se tyce pameti, tam taky gcc obcas
nema nejlepsi vysledky a treba generuje kod v knihovnach jako nesdileny, i
kdyz z principu to jsou konstatni data ( proto se treba preklada skoro cele
KDE s -fno-exceptions ). A bylo by to u KDE jeste horsi, kdyby se tam
nepouzival ten hack zvany kdeinit. Az bude volne dostupny prekladac z
Kylixu, treba bude zajimave porovnat rozdily.
 Ne ze by to i v KDE ( a jinde ) neslo udelat lepe, asi by se taky naslo
dost mist na optimalizaci, ale holt kazda sranda neco stoji.

> Pokial nemienite pridavat pamat, ostava len optimalizovat
> spotrebu pamati ostatnych aplikacii.

 Lubos Lunak
--
 l.lunak na email.cz ; l.lunak na kde.org
 http://dforce.sh.cvut.cz/~seli