Clipboard a netscape

Peter Erbak peter na erbak.cz
Čtvrtek Červen 7 19:46:49 CEST 2001

Dobry den.

Mam dva zacatecnicke dotazy:

1.

Pouzival jsem PS/2 mys s koleckem a dalsim tlacitkem na boku vlevo.
Nyni jsem ji zamenil za PS/2 mys Genius Optical s koleckem.
To tlacitko navic na boku melo krasnou vlastnost:
 -slo s nim pohodlne vlozit do libovolne aplikace obsah clipboardu.

Nyni mam problem pri prenaseni obsahu schranky mezi ruznymi aplikacemi
pod X, hlavne do Netscape-messengeru.
Tento ma asi svuj vlastni clipoard, protoze obvykle kombinace
(Alt-V, Shift-Ins) vkladaji pouze to co bylo skopirovano v ramci
netscapu. Anebo se mylim?
btw  - ta druha kombinace obcas zpusobi zatuhnuti netscapu
a nezbyva nez odstrel..

Takze - existuji nejake kombinace tlacitek mysi a/anebo klavesnice,
ktere by meli tytez schopnosti jako ono dalsi tlacitko na boku
te puvodni PS/2 mysi? Cili moznost vkladat mysi obsah schranky
prenaseny z jinych aplikaci?

v XF86Config mam:

 Device        "/dev/psaux"
 Protocol      "imps/2"
 ZAxismapping  "4 5"

2.

Neco malo z linuxu zacinam snad chapat.
Nyni bych se chtel ucit programovat.
Zacal jsem si cist on-line manualy (napr.http://www.cprogramming.com/)
Nevim ale, jsetli neni rozumnejsi zacinam s nekterym jinym jazykem,
- Perl? Basic? Anebo je to jedno?
Moje vrcholni dilo je zatim program v C++ ktery vypise na obrazovku moje
jmeno!

Diky za trpelivost a za rady

srdecne zdravim

pe.