RAM

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Pátek Červen 8 11:31:43 CEST 2001

Petra Volna wrote:

> Dobry den,
>
> rada bych se zeptala jak to je s RAM v linuxu. Pouzivam Mandrake 8 a KDE a
> okamzite po nalogovani mi to zabere cca 125 MB a pokud neco otevru (napr.
> Galeon) tak to rychle naskace na 200MB a tak to potracuje ze velmi casto
> presahuje 350 MB (staci KMail a Konqueror). V pripade ze vsechny aplikace
> uzavru, stejne to neklesne pod 150 MB.
> Mam neco spatne nebo to je normalni? (v tom pripade to je tedy docela zahul)
>
> diky za radu.
>
> Petra

Ja bych to zkusil takhle:
Ukonci X-Server a z konzle zadej  prikaz free. Pokud system zabira vic
jak cca 32 MB, je neco v neporadku. Pak dej z konzole ps ax a podivej
se, jake procesy Ti bezi. Prikazem killall nazev demona ukonci vsechno,
co tam nema co delat. Pak dej znovu free.
Az se dostanes pod 32 MB spust X-server a podivej se nejakym nastrojem z
nej (bud free z terminalu, nebo nastrojem z KDE). Jaky pouzivas kernel?
Z rpm balicku, nebo jsi si ho kompilovala sama?

nezapomen ty nepotrebne sluzby vyhazet z runlevels. Nejlepe z konzole
takto: Vejdi do /etc/rc3.d  (treba pomoci midnight commanderu). Sluzby,
ktere se startuji, maji v linku S. Sluzby, ktere se nestartuji, maji v
linku K. Prejmenuj "nepotrebne startujici se sluzby" z S na K a je to.
Pokud mas jako default runlevel 5 (naskakuji X), pak je to adresar
/etc/rc5.d

Michal
--
Michal Vymazal