Jak naprogramovat server - thready,IPC,...?

mjp na email.cz mjp na email.cz
Pátek Červen 8 12:45:08 CEST 2001

Dobry den,
ucim se programovat v prostredi Linuxu a resim ted nasledujici problem:

Pracuji na simulaci artificial life, predstavoval bych si to nasledovne - prostredi funguje jako server, ke kteremu se pripojuji klienti - organizmy. Problem je nasledujici: jednotlivi klienti by asi meli byt obsluhovani jednim threadem serveru. Jak by mezi sebou tyhle thready mely komunikovat? Je lepsi reseni nez pres globalni promenne serveru?

Klientu je v jednom okamziku radove asi dvacet, ale rychle se meni (pripojuji, odpojuji - "umiraji" a "rodi") - neni se vznikem threadu a vytvorenim spojeni se serverem prilis velka rezie systemu?

Dalsi problem - jak by mohli jednotlivi klienti komunikovat mezi sebou? Napadlo me:
1. pres server si posilat zpravy
2. kazdy klient je zaroven server na jinem portu - to je asi dost nemotorne

* Jsem si vedom, ze tyhle dotazy jsou prilis komplexni, muzete me prosim aspon nejak nasmerovat? Zatim jsem si stahl program RealtimeRobots, ale jeho reseni se mi prilis nezamlouva.*

za jakekoliv typy predem velmi dekuji

s pozdravem

Miroslav Prymek

---