=?X-UNKNOWN?Q?Re=3A_KDE2_vyp=EDn=E1n=ED_monitoru?=

Pavel Faltynek faltynek na kn.vutbr.cz
Neděle Červen 10 02:40:09 CEST 2001

On Sat, 9 Jun 2001, Pavel [ISO-8859-2] ŠVARC wrote:

>         Zdravím,
>
>   před nějakým časem jsem s vaší pomocí bojoval s vypínáním monitoru v KDE2
> potažmo spíše v X. Neuspěl sem a nějaký čas sem to řešil vypínačem na
> monitoru, ale znáte to člověk zaleze pod peřinu zahřeje se a .. ta potvora
> svítí :O)))). No tak sem sedl a zkoušel a zkoumal a našel.
>   Problém je zřejmě v detekci monitoru při instalaci v XF86Config-4 chyběl
> jeden řádeček v sekci "Monitor"
> Option "DPMS" "on"
> no po jeho přidání všechno funguje jak má :O)))
> snad toto mé zjištění pomůže i někomu dalšímu

> [...]

No vidite, Vy jste spise, jak jsem vycetl, bojoval s nevypinanim monitoru.
To mne se nejak nedeterministicky (obcas) stavalo, ze se mi po detekci
necinnosti (prestal jsem hybat mysi) po deseti sekundach monitor vypinal.
Coz treba pri cteni nejake dokumentace je velice otravne. Proto jsem to
resil pomoci xset -dpms a posleze odebranim Vami zjisteneho radku z
konfigurace. Po precteni Vaseho mailu mi to ale nedalo a zkousel jsem
najit chybu a nasel. Cili pokud se nekomu nejak moc brzo a casto vypina
monitor, aniz by si to pral, vezte, ze ne vzdy nastavovani ruznych
timeoutu apod. je v minutach, jak by se mohlo na prvni pohled zdat, ale v
pripade `options' v XFreeConfig-4 jsou to sekundy. Viz man xset. To jen
tak jako dalsi monolog pro doplneni, kdyby mel nekdo podobny stres...

--
Pavel Faltynek