Kernel-modules-HOWTO

Igor Jankov ijankov na pobox.sk
Neděle Červen 10 12:26:48 CEST 2001

Zaobstaral som si Redhat verziu linuxu 7.0. S linuxom nemam velmi velke
skusenosti, zatial som sa naucil zopar uzivatelskych prikazov typu:
ls,ps... Casom mi to vsak nedalo a rozhodol som sa prerobit si linux podla
svojich predstav. Preto by som potreboval zopar rad, a kedze nemam pristup
k internetu pravidelne otazok je viac:

1. Pokusil som sa skompilovat si jadro podla svojich predstav. Neviem ale
presne co v jadre potrebujem. Aj ked pomocou "make menuconfig" je pomerne
prehladne nastavenie jednotlivych poloziek, polozky typu "i2o, ic2, frame
buffer, nastavenia tcp/ip, kernel hackin" a kopec dalsich mi nic nevravia.
Inac povedane velmi by mi pomohlo, keby mi niekto PODROBNE vysvetlil
jednotlive polozky pri kompilacii jadra, pripadne zaslal nejaku www adresu
s opisom pre konktetnu verziu jadra, vysveltit vyznam zariadeni "char-
major-xx", a co ktore cislo xx znamena?

Pre informaciu uvadzam HW config svojho pocitaca:
Intel Celeron 600MHz
doska ASUS P2B-DS (dual s scsi radicom ADAPTEC LVD UW 7890)
scsi disk aj cd-rom bez IDE zariadeni
ram 128 mb
VGA ATI rage128 16MB (prva, povodna 128bitova verzia)
sound blaster AWE32 s 8MB RAM
interny modem s chipsetom LUCENT (znamy aj pod menom ltmodem)
mys typu PS/2
TV tuner bt878(hauppauge) s radiom

2. Podarilo sa mi ako tak skompilovat jadro 2.2.16-22 (bolo to utrpenie,
dodavany gcc-2.96 kompiler nechcel bezat s touto verziou jadra a tak som
musel pouzit starsiu verziu egcs-1.1.2 z cd redhat 6.2CZ. S novou verziou
jadra 2.4.x uz prilozeny gcc-2.96 pracoval bez problemov). Nastavenil som
scsi disk, cd-rom, s fdd a so sound blastrom AWE32. Ked ho vsak pridam do
lila, po jeho spusteni mojho jadra pocitac nastartuje ale vypisuje
hlasenia: "modprobe: modprobe: Can`t locate module char-major-xx " a
pokracuje s vypisom cez celu obrazovku. Ako odstranit tieto hlasky, ako
dosdiahnut aby sa scsi radic zavadzal ako modul (lepsie povedane vsetky
zariadenia, alebo je lepsie ich nechat priamo v jadre), ako povyhadzovat
nechcenych daemonov pri starte - taktisto by som potreboval vysvetlit co
ktory daemon robi!) Ako nastavit isapnp.conf a modules.conf aby SB awe 32
nemal "poznamky" pri spusteni systemu a nevydaval "pazvuky" pri bootovani?

3. Dalej stiahol som si ovladac pre ltmodem, skomiloval som ho, vytvoril
instalacny balicek rpm pre moju verziu jadra 2.2.16-22. Ked sa rozhodnem
instalovat tento rmp balicek pozaduje od mna "kernel-headers-2.2.16-22",
skoda len ze na cd redhat 7.0 je len verzia "2.4.0-0.26". Ako dalej?
Pripadne ked by som ju nasiel? Oplati sa mi zaobastarat si novu verziu
redhat 7.1?

4. Ktoru verziu jadra zvolit, aby som sa stretol s co najmensimi
problemami a aby bola stabilna? Mam dobre skusenosti s 2.2.16-22, kde sa
mi dari vytvarat moduly pre moj HW. Skusal som aj verziu 2.4.1, bola o
dost vacsia ale nedokazal som sputit skoro ziadne moduly a ak som ich aj
nejako vytvoril nepodarilo sa mi ich nakonfigurovat.

Vdaka za Vasu pozornost venovanu mojim problemom a ak mi mozte poradit s
lubovolnym problemom vopred DAKUJEM.
Igor Jankov				ijankov na pobox.sk

P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/