(OT???): Oracle vs. MS-SQL

Libor Chocholaty chocholaty na gncz.cz
Úterý Červen 12 16:07:23 CEST 2001

Libor Mitrenga wrote:

> No já si myslel, že při jakémkoliv zápisu v rámci transakce do tabulky se
> "celá" tabulka na MS SQL zamkne až do ukončení transakce.

Mam dojem, ze se to dalo nastavit, jestli cela tabulka, nebo stranka. Ale jak se
pise v jinem prispevku, pry je to jiz vyresene.

> To je určitě nevýhoda pro MS SQL server, ale tato vlastnost nemusí "vadit",
> když bude aplikace navržena tak, že deadlock nemůže vzniknout. Nemám
> zkušenosti s Oracle, ale jeho inteligentní zamykání zase může zpomalovat chod
> transakcí, ale nazahltí se server (mohou jet vedle sebe paralelně transakce,
> které zapisují do stejných tabulek). Jinak si myslím, že deadlock může jistě
> vzniknout i na Oracle, když bude špatně udělaná aplikace.

Ano, deadlock vzniknout muze. Dokonce jsem si napsal schvalne takovy test, abych
videl co se bude dit. Oracle deadlocky detekuje a transakci, ktera deadlock
zpusobila odroluje zpet a aplikaci vrati kod, ze to vyvolalo deadlock a bylo
odrolovano zpet. To si myslim, ze je pekne chovani. Aplikace je "trosku"
zabrzdena, ale JEDE.

> Proto velmi záleží na typu aplikace a na datovém návrhu databáze a na
> fukcích, které s těmi daty mají manipulovat. Podle tohoto bych volil DB
> server, který je pro mě lepší. Na telefonní seznam je určitě nejlepší MySQL a
> vůbec mi nevadí, že nemá transakce, ale jen zamykání.
>
> Libor

Libor