Mandrake - rc.config

Richard Jelinek rj na suse.cz
Čtvrtek Červen 14 10:50:01 CEST 2001

Zdenek Mazanec wrote:
> u mandrake (a ostatnich tusim take) mate stejnou moznost

Tak to bohuzel jenom tusite. A sice proto, protoze vidite jenom soucasny
stav. Neni to dlouho, kdy napr. RH nenabizel KDE. At uz duvody byli
licencni nebo politicke je uplne jedno. Pro uzivatele to ale bylo
omezeni
vyberu.

Samozrejme jste uplne vynechal ten bod SuSEconfig. Protoze to je
samozrejme neco, kde se "profesionalove" radi zahaknou: "Ja se rad
vrtam ve strevech meho systemu". Tem lidem ja odpovidam:

<provoke on>
Tak to jeste nedelate nejak moc dlouho nebo casto, jinak by vas to
uz preslo.
<provoke off>

> dtto

> ja jsem to jeste nerikal? pod stolem mam mandrake s xfs, doma s reiserem
> (doma uz dlouho, xfs asi tri tydny)...

Kdyz teda uz dtto dtto... musim se podivat jak teda ten Mandrake uspeje
s polovickou CDcek kdyz dava stejnou moznost vyberu. :-)

Presne jako moznost vyberu instalace s CDcka nebo DVD? :-)))

> Tohle si tedy _opravdu_ nemyslim. Podle meho nazoru nejsou windoze tak
> otresny system kvuli tomu, ze by Microsoft _neumel_ napsat lepsi. Je to
> takovy system, jaky ho lide chteji (a tedy takovy, aby byl komercne

Tak tady se _opravdu_ mylite. I ja si myslim, ze Win neni tak otresny
protoze by MS neumel napsat lepsi. Rozhodne bych ale si rad ujasnil,
zda-li
s argumentem "jaky ho lide chteji" myslite ten vlastni duvod:

Legacy.

MS ma velmi rozsahlou instalacni bazi. Do WinME stale musi slapat
DOS-aplikace
atd. atd. Tahnou sebou neuveritelnej balast zpetne kompatibility.
To je podle meho nazoru ten duvod. MS nemuze rict:
"Tak mile uzivatele, a od zitra novy system, nova architektura,
nove aplikace"

I my citime jisty podobny tlak ze strany uzivatelu. Vezmem ReiserFS:
Existovalo x tisic uzivatelu ktere ho zacali *vazne* pouzivat. Prisla
nova verze, a Hans Reiser s novou - ne zpetne kompatibilni - datovou
strukturou. Muselo se podniknout pomerne hodne obstrukci, aby
kompatibilita byla zajistena a aby existovala jasna migracni cesta.

> [...]
> nez omezenym klikanim, bez rozumne moznosti opravy systemu (slozite.... lidi
> by se zdesili). IMHO M$ nema cas pro same "zkraslovani" systemu na jeho
> poradne dotazeni. Pokud se linux bude (nadale) ubirat timto smerem, potka ho
> stejne smutny osud. Uz ted jsou videt prvni "perly" - automaticke prihlaseni
> po startu (Mandrake), zmrsena konfigurace firewallu _pri_ instalaci (RedHat
> 7.1) a pak ty, o kterych nevim (Debian, Suse, Turbo..)
> A to jsem nevytahl svou oblibenou kauzu _prekotneho_ vyvoje (jadra, glibc).

Vezmem teda idealni pripad "uspesneho" systemu podle vasi definice:

Uspesny system tedy kasle na to co chteji "bezne uzivatele" a orientuje
se pouze na tom technicky moznem, adoptuje nejnovejsi ci "nejlepsi"
technologie, odstrihne stare copanky protoze to jenom brzdi evoluci
systemu.

Hm.

Ano, jsem presvedcen, ze takovy system najde sve fanousky a bude
technicky
velmi elegantni. Mozna az tak elegantni, ze bude primo akademicky. :-)
Pokud se vam tohle libi: HURD.
Jinak samozrejme existuje jeste neco mezi HURD a Windows. A mam
podezreni
ze tohle neco je dost podobne Linuxu. Vzdy bude existovat strana ktera
Linux bude chtit tahnout smerem HURD a vzdy frakce, ktera ho bude chtit
tahnout smerem Windows.

Ja osobne prestavam tahat jakmile pocejtim, ze ma na kazdou stranu
stejne daleko.

--
S pozdravem,

	Dipl.-Inf. Richard Jelinek

SuSE CR, s.r.o.                                 e-mail: rj na suse.cz
Drahobejlova 27                                 tel: +420 2 8309 5373
190 00 Praha 9                                  fax: +420 2 8309 5374
Ceska republika                                 http://www.suse.cz