kontrola ISO

Čtvrtek Červen 14 14:04:11 CEST 2001

On Wed, 13 Jun 2001 9r na seznam.cz wrote:

> nejlepsi asi bude zkontrolovat image pred vypalenim (mount pres loop,
> zda se mi, ze existuje i utilitka jmenem isovfy) a pak vychazet z toho,
> ze pripadne chyby pri zapisu by si zodpovedny software vsiml (v tom, ze
> zapisuje zadana data, mu uz holt budete muset verit).

To neni spolehlive. Vypalovacka (IMHO) nekontroluje to, co vypalila
(on-fly). Dozvite se jen o problemech pri komunikaci PC - bus - radic - HW
vypalovacky - laser (tj. nedozvite se pri vypalovani, ze material spatne
reagoval na laser). Je pravda, ze vypalovacka ohlasi chybu pri zavaznejsim
poskozeni CD (skrabanec, velka vada zaznamove vrstvy).

Z vlastni zkusenosti doporucuji porovnat MD5SUM celeho vypaleneho CD (kdyz
se nepouzivat -pad) nebo porovnat MD5SUM vsech souboru spocitanych z
namountovaneho ISO obrazu pres loopback a namountovaneho CD-ROM.

--
                        Milan Kerslager