Offtopic: regexp pre validaciu emailovej adresy

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Čtvrtek Červen 14 21:25:32 CEST 2001

Zdravim!

> niekedy velmi davno som to niekde videl ale nejak sa mi nedari to najst
> (regexp vyraz na validaciu platnosti emailovej adresy podla prislusnych
> RFC). Priznam sa ze som viac menej lenivy to pisat sam.
>
> Prosim, nema to niekto nahodou resp. netusi niekto kde to rastie?

A maji to byt adresy do hlavicky mailu nebo pro SMTP?

| ^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*$

Takhle jednoduchy ten nas svet bohu(zel|dik) neni, treba

	mj+help na ucw.cz
	/dev/null na hell.org
	"Jmeno s mezarami"@somewhere
	. na .
	"šťovík"@oops.com

jsou vsechno syntakticky spravne mailove adresy (a to jsem umyslne
vynechaval obsoletni, lec stale jeste korektni konstrukce).
Blize viz tez RFC 2822.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"#define QUESTION ((bb) || !(bb))"  -- Shakespeare