Ochrana CD proti kopirovani

Pátek Červen 15 17:07:24 CEST 2001

On 15 Jun 2001, David Rohleder wrote:

> Znamena to snad, ze kdyz dostanu zaplombovany pocitac, ze ho mohu
> otevrit a neztratim pritom zaruku? To by mne celkem zajimalo, jeden
> takovy mam a nechce se mi pokazde jezdit do firmy pri kazdem
> pridavani karty.
>
> Mimochodem, zda se mi, ze se to plombovani pocitacu nejak rozmaha.

Podle toho, co mi rikali prodejci, tak ta plomba je uplne k nicemu. Zkuste
ale pak neco reklamovat. Oni Vam to nevezmou a kdyz se obratite na soud,
budou Vas jen soudni poplatky stat vic, nez oprava (nemluvim o ztracenem
case). Navic soudce bude nastvanej, ze otravujete s ptakovinou (znam
jednoho a ten rikal, ze soudit se o castku mensi, nez 100.000,- nema vubec
vyznam, protoze sam to nezvladnete a cena pravnika spolu s naklady na
rizeni prevysi eventuelni zisk).

Za 3 az 5 let to vzdate a prave s tim se pocita.

Asi pred dvema mesici nekde prosel odkaz na pravni rozbor SW licenci.
Delal to nekdo z pravni fakulty, mozna to bylo v teto konferenci.
Pocitejte take s tim, ze velke firmy maji penize na pravniky a mohou si
najit (resp. maji pripravenou) klicku, po ktere se snadno povozi.

Nekde na Internetu je popsana saga o tom, jak nejaky clovek smazal ze
sveho Notebooku predinstalovane Windows (ihned po zakoupeni) a domahal se
vraceni poplatku. Vse se vleklo a po mesicich umorneho snazeni mu penize
nakonec radsi vratil prodejce ze sveho (ne tedy Microsoft).

--
                        Milan Kerslager