Usek pameti

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Neděle Červen 17 12:48:50 CEST 2001

Petr Tomasek wrote:
> Cili [nez se zmuzu na neco lepsi], hledam reseni, abych mohl pouzivat
> system stridave s 96MB/mirne-nestabilni, nebo 32MB/stabilni, a abych
> quli tomu nemusel porad rozebirat pocitac (mam ty pameti jestek tomu
> na takovym blbym  miste.. musim nejdriv odpojit vsechny ksandy, co tam
> jsou....)
>
> Jedine, co hledam, je jak rict jadru, at pouziva jen usek (dejme tomu
> 65M-96M a ne 0-32M). Bohuzel, zatim to vypada, ze nic takoveho neni :-((
>
> Je to trochu jasne?

jasne me to je, ale vypada to, ze vase prkno adresuje pamet od simmu
pres dimmy dale, takze (vadne) simmy jsou na adrese 0. a po dukladnem
prozkoumani man bootparam apod. jsem dospel k zaveru, ze to, kterou cast
pameti kernel pouziva, muzete ovlivnit pouze parametrem mem=n, ktery
rika, aby kernel pouzil adresy 0 - (n-1). takze pro vas pouzitelny neni.
pochybuju, ze se vam podari zmenit adresovaci schema desky, takze se
zkuste poohlednout po nejakem patchi, ktery umoznuje presvedcit jadro,
aby urcite useky pameti nepouzivalo. pripadne skuste oslovit vyvojare
patricneho kusu kernelu, aby vyvinuli parametr mem i ve verzi
"mem=start,size". ale na architekture ibm pc/at vam to asi stejne k
nicemu nebude, protoze pro urcite veci (boot, isa dma apod). je stejne
treba kus pameti s pocatecni adresou konvergujici k 0. pokud bude vadny,
tak bude k 0 konvergovat i stabilita.

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: I AM NOT LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR
HARDWARE DAMAGE, SYSTEM MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU