IP adresa 10.001 funguje !?

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Pondělí Červen 18 01:35:36 CEST 2001

Miroslav Pragl wrote:

> mate kliku - prefixem 0 se znaci oktalova cisla, ale 1 je 1 i ve dvojkove
> soustave.
>
> takze nikoli blbuvzdornost, ale analni klika
>
> dejte si ping na 010.0.0.1 a uvidite :-)

me se zda, se se dotycny divil spis tomu, ze si ping doplnuje casti
adresy, ktere nezadal. lidovym zvykem je za ipv4 adresu povazovat 4
prvky
Z<sub>256</sub> (v tom pripade n-ty prvek odpovida n-tym 8 bitum adresy
(zleva)), zatimco dotycny zjistil, ze n-ty prvek a odpovida bud n-tym 8
bitum v pripade, ze za nim neco je, nebo (4-n+1)*8 bitum zacinajicim na
te same pozici, kdyz je posledni (pak jde o prvek
Z<sub>2^((4-n+1)*8)</sub>). kdyz jsem to experimentalne overoval, tak
jsem dospel k zaveru, ze se tak chova nejen ping, takze je to
pravdepodobne implementovano v nejake resolvovaci knihovni funkci. btw
jsem taky zjistil, ze localhost neni jen 127.0.0.1, ale i 2130706433 (=
127 * 2^24 + 1). a na svou homepage se dostanu i pres
http://030311610072/ (ovsem v hexu s 0x to nejde). ne ze by na tomto
chovani bylo neco oskliveho (i kdyz v pripade, kdy by tato moznost byla
zkousena az po neuspesne query na nameserver, by toho slo i zneuzit),
ale stejne me zarazi, ze dokonce ani ja jsem o tom doposud nevedel. ale
nekde to urcite zdokumentovane bude, takze chyba je na me strane.
vyhodou je vsak je, ze v "(maybe even) dotted decimal (or octal)"
formatu muzete zadavat adresy i pote, co si nekdo patentuje znaky '.',
'8' a '9'. ovsem opravdu nevim, co budu delat, az zjistim, ze se za mym
tel. cislem skryva www.microsoft.com...

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: I AM NOT LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR
HARDWARE DAMAGE, SYSTEM MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU