graficka karta pro video

Cyril Fischer fischerc na itam.cas.cz
Pondělí Červen 18 11:20:43 CEST 2001

obecne se rika, ze nektere graficke karty jsou rychlejsi nez jine, ma s
tim nekdo "kvalifikovatelne" zkusenosti?
Popis problemu:
mam pocitac s PPro 200MHz, grafiku S3virge, 4mb pameti na pci sbernici.
kvalita prehravaneho videa kupodivu nezavisi az tak na kompresi, jako na
rozliseni. ze zkusenosti mohu rici, ze ve windousech mohu pomerne dobre
prehravat video s rozlisenim cca 350x500, v linuxu cca 288x350.,
"pomerne dobre" minim tak 15fps, jakkoli ma puvodni stream 25fps. v
linuxu si to mohu zmerit - zatimco pro video 250x300 seberou X zhruba
20% cpu, pro 350x515 uz 50% a stejne se na to neda koukat. Pro porovnani
- nase ustavni digitalni kamera ma rozliseni 1024x768, coz je za
stavajici situace nedosazitelny ideal.
otazka tedy zni - existuje pci vga, ktera by pri zachovani ostatniho hw
zvladla vice? zrejme je potreba nejaka hw akcelerace podporovana
xserverem. nemate nekdo tip?
dekuji,
cyril