Levna paska a Linux

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Červen 18 11:14:55 CEST 2001

Leos Urban wrote:
> mam servrik, kde se toci asi 2 GB dat, v tom jsou dokumenty a databaze.
> Potreboval bych nejaky rozumny zpusob zalohovani. Jedine, co jsem nasel jsou
> SCSI paskove mechaniky nad 20.000,- (+ radic), coz mne prijde pomerne dost.
> Pro mne by byla idealni nejaka IDE paska 2/4/8GB tak do 10.000 Kc, mam
> pocit, ze v teto oblasti je na trhu dira.
>
> Poradili byste neco? Nejakou pasku jsem prehledl? Nejake jine reseni?

Ona je vetsinou kapacita pasek dana dostupnymi kapacitami disku,
pokud je dnes nejmensi vyrabeny disk 10GB, tak budete spatne shanet
pasku mensi.

Jiste reseni jsou Travan pasky, mechanika 4/8GB je pod 10 kKc,
jak IDE, tak SCSI. Nevyhodou je, ze media jsou dost draha a tato
technologie je v podstate na konci sveho zivota. Take je otazka,
jak je to funkcni v linuxu. Dalsi variantou  jsou male DAT pasky,
mechaniku 4/8GB koupite za par tisicovek v bazaru.

Doporucuji si ale prvne sednout a pocitat. Pocinaje mnozstvim
dat, predpokladanou zivotnosti zarizeni a expanze dat v teto dobe,
nakladu na media, zaruka a dostupnost nahradni mechaniky atd.
Po par letech provozovani kdeceho vam muzu rici, ze velmi
dulezita je take narocnost na obsluhu, vzhledem k tomu, jak
casto a jak nudne veci to bude nekoho nutit neco delat, tak velmi
rychle klesa nadeje na to, ze to nekdo bude delat.

Zrovna nedavno jsme resili stejnej problem, po zvazeni kdeceho
jsme si nakonec koupili misto predpokladane DATky 12/24 GB
DLTcko s 40/80 GB. :-)

	Majkl

PS: A ty Travan mechaniky: http://www.seagate.cz/