Problem s quota v kernel 2.4.5?

Jan Kara jack na ucw.cz
Pondělí Červen 18 16:21:37 CEST 2001

  Ahoj,

> Asi delam neco spatne ale mam problem s quotami v jadre 2.4.5. Mam RH
> 7.1 a s puvodnim jadrem se zdalo ze quota funguje pak jsem postupne
> zkousel 2.4.3 z rawhide a posleze 2.4.5 z kernel.org. V kernelu 2.4.5 mi
> quota jaksi nechce fungovat.  V te verzi 2.4.3 z redhat fungovala.
> Predpokladal jsem, ze tam mam RH nejaky patch a nyni jsem pouzil 2.4.5
> ktere nedavno vyslo na rawhide. A quota mi take nejede. smotny dotaz na
> quota vypisuje pouze radky s nazvy svazku, bez dalsich informaci. Ma
> nekdo podobnou zkusenost?
  Problem je v tom, ze RH7.1 ma kernel s patchi od Alana Coxe. Ty patche
mimo jine obsahuji novy format quotovych souboru a RH k nim pochopitelne
dodava utility, ktere rozumeji tomuto novemu formatu. Standardni Linusuv
kernel vsak obsahuje stale starou quotu a s RH utilitami se tedy nema rad...
  Reseni: Pokud vam staci stara quota (tzn. nepouzivate treba 32-bitova
UID), tak vam staci stahnout quotove utility z
  http://www.sourceforge.net/projects/linuxquota
  Ty by meli zvladat jak standardni (Linusuv) kernel, tak kernel od Alana.
Problem ale trochu bude s tim, ze vase quotove soubory uz budou v novem
formatu a utilitu na konverzi novy->stary format jsem nenapsal (nejak me
nenapadlo, ze by to bylo nekdy potreba :)).
  Pokud byste chtel pouzivat novy format, tak si utility stahnete stejne
a navic k nim si bud stahnete patch na kernel od Alana Coxe
(ftp://ftp.cz.kernel.org/pub/linux/kernel/people/alan/2.4/patch-2.4.5-ac15.bz2)
nebo si stahnete pouze patche implementujici novy quotovy format
(ftp://atrey.karlin.mff.cuni.cz/pub/local/jack/quota/v2.4/ soubory
quota-fix-2.4.5-1.diff.gz a quota-patch-2.4.5-1.diff.gz).
  Pokud byste mel nejake dalsi otazky, rad je zodpovim :).

								Honza