Diskovy subsystem v linuxu - zajimavost (podivnost ?)

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Červen 20 10:34:50 CEST 2001

Zdravim,

mam jeden takovy problemek, tedy spis zajimavost - mam IDE harddisk ktery
ma tu zajimavou vlastnost ze po zapisu nekolika desitek az stovek megabytu
vytuhne a prestane odpovidat na prikazy. A protoze jsem ho chtel poradne
vyzkouset nez ho reklamuji testoval jsem ho i v jinem PC.

To PC ma jeden SCSI disk na kterem mam linux a W98. Na ide jsem pripojil
ten testovany disk. Po namontovani a mke2fs jsem udeal zapis tarem a disk
dle ocekavani vytuhl, ale k menu prekvapeni vytuhl i cely pocitac respektive
stavajici procesy asi bezi ale nedari se nastartovat dalsi konzoli a vubec
nic co saha na disk - na SCSI disk na zvlastnim radici ! Jako by odchodem
jednoho zarizeni na IDE sbernici sel do kytek cely diskovy subsytem linuxu ?

Vypis na konzoli je zhruba takovy -

ide0: resset timed-out  status 0x8
hda: status timeout status=0x80 {busy}
end_request: I/O error , dev 03:01 (hda) , sector 7690XX
hda: drive not ready for command

Chvili nejdou ani prepinat konsole cvili zase jdou na CTRL-ALT-DEL to sice
vypise ze dela shutdown (init asi bezi a je v pameti) ale to je tak vsechno,
pomuze az reset.

To PC ma kernel 2.2.19 (posledni z RH) a tak jsem si rekl ze je to treba
vlastnost stareho kernelu.

Vedle mam nove PC dvouprocesorove s dostatkem pameti a SCSI diskem
(supermicro s integrovanym adaptecem a cheetahem) a na nem RH7.1 s kernelem
2.4.2 . Takze jsem tam ten disk pridal, udelal zase format ext2 namontoval a
zacal zapisovat az se to asi po 150MB kouslo. No a vysledek byl v podstate
ten samy - cybove hlasky na konsoli a nic co potrebuje cist data z disku
(SCSI disku) si neskrtne ....

Neni to podivne ?

PS: Chova se to uplne stejne jako W98 :-) ty taky zatuhnou i kdyz bezi z SCSI