LILO a WIN,WINNT,LINUX

Martin Mokrý martin.mokry na nr.ubp.sk
Středa Červen 20 12:15:50 CEST 2001

| Jak se da nakonfigurovat Lilo pro spousteni WIN,WINNT,Linux ??
| Pripadne jak se da nakonfigurovat WIN2000 na boot linuxu.
| Ja jsem se o to pokousel o obe varianty a bezuspesne

Sorry ale uz to tu niekolko krat bolo. Nabuduce skuste prehladat archiv,
dotaz "nt linux lilo" bez roslisovania velkosti pismen bol uspesny viac nez
dost.

Postup:

v pripade ze je lilo v MBR editacia lilo.conf, zmenit miesto z MBR na
particiu, t.j. napr. /dev/hda na /dev/hda1,2,3,4 ... podla toho kde je linux
a spustit lilo. doporucujem aj nastavit timeout na minimum pokial nieje v
systeme viac kernelov

extrahovat bootsector do suboru na winnt particiu - "dd if=/dev/hdaX
of=/mnt/NeandrtalTexnology/linux.mbr bs=512 count=1" kde hdaX je particia
uvedena v lile.
editovat BOOT.INI na nt disku, mal by vyzerat nejak takto

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Neandrtal texnlogy...
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Naprosta tragedie (VGA) ...
C:\LINUX.MBR="Linux moj najmilsi"

Hotovo. Ak je Naprosta Tragedie na Neandrtal Texnology File Systeme (skratene
NTFS) a nie na FAT, tak doporucujem preniest LINUX.MBR pomocou diskety alebo
nejakej FAT particie. Samozrejme bacha na atributy read-only a system pri
BOOT.INI.
Da sa to inac najst aj na ht
tp://www.linux.cz/linuxdoc/HOWTO/mini/Linux+NT-Loader.html (alebo lokalne
howto, vo vacsine distribucii v /usr/doc/....)

To by bolo asi fsetko.
Vela zdaru a citat man, howto, arxiv a podobne ...
# BYE
Connection twrdo closed

--
Signature (best viewed with fixed size fonts like Courier):
  Martin 'MegaSoft' Mokry             UBP a.s.