Routovani

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Červen 21 09:31:38 CEST 2001

Dobry den,

On Wed, Jun 20, 2001 at 08:39:40PM +0200, martin wrote:
> [...]
>
> mam PC1 s RH7 a PC2 s NT4 se dvema rozhranimi (lokalni sit, internet)
> PC1: 192.168.0.3
> PC2: 192.168.0.2 + 62.24.65.138
> routovaci tabulka na PC1:
> 192.168.0.0    *    255.255.255.0    U    0    0    0    eth0
> 127.0.0.0        *    255.0.0                U    0    0    0    lo
> default            *    192.168.0.2        UG    0    0    0    eth0
>
> z PC1 se dopingnu maximalne na vnejsi rozhrani PC2, ale pokud chci
> pingnout nejakou internetovou adresu nedockam se vysledku.
> Rad bych se zeptal, co delam spatne, na co jsem kde zapomnel, nebo zda

Mate pravdu... ;-) A taky mate na vybranou:
Bud prehodite tu druhou sitovou kartu, ktera vede do inetu, z PC2
do PC1 a pak vas to nebude stat nic, nez jen trochu
ponastavovani, nebo si budete muset priplatit za SW, ktery dela
NAT, napr. WinRoute, WinProxy (nevim ale, zda funguji na
NT-ckach, ale to uz se pripadne doctete na strankach vyrobce).

Co se tyce spolehlivosti, tak bych sazel na reseni c. 1 (osobne
mam zkusenosti s WinProxy a i kdyz jsem se to snazil nastavit co
nejlepe, tak mi to uplne dobre nechodilo; Linux zato provozujeme
i tady na univerzite coby router a stiha v klidu odroutovat
100Mbit-ove site, ted budeme testovat routovani mezi VLAN-y s 1Gb
sitovou kartou). A s NAT by si mel poradit taky dobre (rika se
tomu masquerade).

> Diky za kazdou radu.
> Martin

Zdravi