2.4.x a swap

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Červen 21 14:44:44 CEST 2001

On Thu, Jun 21, 2001 at 09:11:44AM +0200, Daniel Smolik wrote:

> No ,konecne dobra rada nad zlato :-). Ja s 2.4.2 taky nemam
> problem divne to zacalo byt az z 2.4.5.
> V te 2.4.5 se to opravdu chova divne. Kernel zacne odsypavat
> pamet do swapu, ale porad roste pamet, kterou pouziva na
> cache.

Ono neni jadro jako jadro. V tom RH 7.1 je sice nominalne 2.4.2, ale
je vylepseno celou radou nejruznejsich patchu, ktere trebas nemuseji
byt ani v linusove 2.4.5. Na priprave jader pro RH se podili take
Alan Cox, ktery tam urcite propasuje mnoho dobrych veci ze svych
*-ac* verzi.

Drive jsem si taky myslel, ze se vyplati mit zkompilovane vzdy to
nejnovejsi co je v dane chvili k dispozici - pokud mozno nejakou tu
-pre verzi vyspravenou hromadou nejnovejsich featur z lkml a to cele
jeste prohnat pres agresivne optimalizujici kompilator.

Situace je ale jina. Pokud skutecne *NUTNE* nepotrebujete nekterou z
vlastnosti v novem release, tak se IMHO nevyplati samostatne kompilovat
vlastni verzi jadra. Ano, da se tim usetrit par kB, ale to je argument,
ktery stoji za uvahu, pokud si budu chtit upravit kernel pro svuj 8MB
laptop a ne pro stolni pocitac, ktery ma dnes prinejmensim 32MB RAM.
Narust vykonu mezi ruznymi verzemi teze vetve jadra je zpravidla
marginalni a myslim ze se neprojevuje jinde nez v high-end nasazeni
(vyjimka potvrzuje pravidlo).

Taky se tim vyhnete ruznym problemum s binarnimi moduly do jadra
(vmware, nvidia, lm_sensors, ruzne ovladace, apod.), ktere jsou
zpravidla kompilovany a zabaleny pro aktualni verze RH a jen zridka
take pro neco jineho.

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467