Nejde root

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Červen 21 19:54:08 CEST 2001

Ahoj,

> Pred casem se mi dostal jeden router.Je to 486DX-RH6.1(cartmen)
> defaultne nainstalovan. Jak uz to byva nebylo mi receno
> heslo ani zadne informace. Ok. Rebootnul jsem a pres lilo:Linux S jsem
> se dostal do bashe. Zmenil jsem heslo. Otestoval a nic. Nejde se
> lognout.Kdyz udelam dalsiho usera tak to jde v pohode ale jakmile
> se jedna o roota tak nic. Na tom routru potrebuju zmenit
> routovaci tabulku (tzn. odebrat polozku a pridat polozku). Jenze

Zkuste se mrknout do /etc/securetty - tam je vyjmenovano, odkud se smi
prihlasit root. Pokud tam chybi tty terminaly, e to vysvetleni, proc se
nelze prihlasit z konzole.
I kdyz mne napada, ze pokud se nemuzete prihlasit jako root, tak se do
toho souboru asi nepodivate. Takze reseni je bud single mod, nebo, je-li
to skutecne defaultne nainstalovany Redhat 6.1 bez updatu, asi jakakoliv z
mnoha cest k rootshellu ;)

--
JiKos.