Re: Jakou značku disků

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Pátek Červen 22 02:11:09 CEST 2001

Kdyz uz chcete flamewar ;-) tak moje zkusenost.
ve starem Sunu (SPARCSTATION-1 clone) byly 3x210MB QUANTUM
(Prodrive 210S SCSI-1)
prvni odesel pred 2 roky po 8 letech nonstop provozu, dalsi 2 jedou
dodnes. V dalsim (SPARCTSTATION-2 ) je 1GB SEAGATE (dnes ST31200N) a 2GB
IBM (0644 M1H)(jedou
od roku 1994) -  predchudce toho SEAGATE 11200N odesel po roce, ale jeho
novejsi nastupce jede od r. 1995 dodnes.

Dale mam Seagate Hawk 15230N (4GB) od r. 1995 a QUANTUM FIREBALL
TM3200S (3GB) (od 1995) a lahudkovy FUJITSU 1.3GB od 1994 (provedeni
full-height 5 1/4, 9ms
- tenkrat to podlehalo COCOMu jako strategicke ;-)

Vsechny jsou SCSI-2 nebo FAST-SCSI
tyhle jsou v samostatne bedynce s dobrym chlazenim (BTW v obou Sunech
jedou puvodni vetraky - tzn, ze ten nejstarsi uz jede nepretrzite 10 let !

Naopak jsem v poslednich 4 letech mel jeden odesly SEAGATE 52160N (SCSI)
a 3 nebo 4 WD (ruzne 1.2G, 400MB - dokonce v supliku na paralelni port,
700MB a zlobit zacal i 1.6GB - to vsechno IDE ci EIDE. ALe bylo to v
PC-kach. Analogicky jsem musel uz menit asi 10 vetraku na procesorech i
zdrojich.

Vyberte si z toho co chcete ;-)

Tazke muj subjektivni pocit je

a) slusne navrzeny HW obvykly u pracovnich stanic a externi bedynky jsou
velmi peclive vyvazeny z hlediska chlazeni - a VYSOKE kvality vetraku (viz
10 let)

b) SCSI disky jsou drazzsi ale podstatne kvalitnejsi (a to jeste u
znackovych stroju - original SUNu si vyrobce hlida sarze a pro sve stroje
pouzije ty nejlepsi - ja jsem dokupoval SCSI disky uplne nahodne po
kouskach co kdo daval - co nejlevneji)

c) Disky v PC-kach jsou blbe chlazeny a navic asi dostanou dost sok pri
zatuhnuti vetraku, coz je podle mych pozorovani kazdych pul roku - nejvic
me vytocilo ze nedavno koupeny TITAN s kulickovym loziskem, regulaci
otacek a zarukou 6 let toceni zacal po asi 4 mesicich chrcet a rezonovat,
 - ale toci se a chladi - ale asi ho vyhodim)

Bohuzel jako dnes vsechno se stava spotrebnim zbozim - i pocitace
takze se delaji smejdy bedny, setri se na vetracich (i u znackovych stroju
;-) CD-ka odejdou po 2-3 letech ne na tajemne "vysviceni laseru, jak se
kdysi tradovalo" ale na mechanickou forovost ozubeni a zadreni hlav
(vyschne vazelina na vodici tycce - da se nastesti domazat a jede zase
dal) - no a disky ? Stejne budete za rok potrebovat novy vetsi , tak co
chcete ;-)

Nejvic me zklamala firma Sun ktera na tyhle "spotrebitelske postupy"
najela taky - vzdyt takove ULTRA 10 jsou obycejna PC s IDE disky a stejne
forovou rezonujici bednou - i kdyz maji SPARC)

No tak jsem si ulevil, pisi si cernou tecku za flame

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *