rozpoznani linuxu windowsem

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na atlas.cz
Pátek Červen 22 16:30:25 CEST 2001

>co fdisk (nikoliv windowsi) a detekce ext2 partition (tusin 82/83)?
>proste vysypat typ partici fdisk /info|find "82"

To je samozřejmě nespolehlivé. Protože se občas objeví instalace Linuxu na
jiném filesystému. Slyšel jsem, že RedHat umoňuje instalovat na FAT. A co
když se rozhodnu to celé dát třeba na XFS, až to bude trochu zajeté?

Dle mého to spolehlivě rozpoznat opravdu nejde, ale jistý kvalifikovaný
odhad udělat jde. Otázkou je, k čemu by to mělo sloužit, a co potom s tím
údajem, jestli tam je, nebo není Linux. <joke>Třeba už MS vyvíjí
rozpoznávání Linuxu, aby jej instalace WIndows 2002 mohla narušit. Možná
bude tedy nejlepší poprosit zástupce MS.</joke>

S pozdravem

Miloslav Ponkrác