2.4.x a swap

Sobota Červen 23 09:23:37 CEST 2001

On Thu, 21 Jun 2001, Petr Tomasek wrote:

> [...]
[...]
> Hm... a to je problem vzit vsechny patche a aplikovat je sam na jadro?

Problem je v tom, jak to dostatecne otestovat. V RH prave dnes vysel
update (v 7.1 byl balicek kernel-2.4.2-2, coz bylo 2.4.2+, tj. 2.4.2 plus
hromada patchu navrch), takze ted je nove jadro v kernel-2.4.3-12.
Interni testovani v RH bezelo u uz tak dva mesice. Na otazku, jestli
nebude v updatech 2.4.5 (posledni Linusovo) bylo odpovezeno, ze: '2.4.5
not yet ready'. Blize jsem to nezkoumal, ale pravdepodobne v 2.4.4 byly
provedeny nejake vyraznejsi zasahy a vysledek ma (pravdepodobne zname)
problemy (k nalezeni urcite v konferenci l-k), ktere neni jednoduche
opravit.

Linus nevydava jadra, ktere by peclive testoval nekolik mesicu. Linus (dle
pravidel bazaroveho modelu vyvoje) vydava nove verze casto tak, aby nove
veci byly vcas k dispozici komunite, mohlo se s nimi pracovat a vyvoj
rozumnym zpusobem pokracoval kupredu.

Neni neobvykle, ze chyba, ktera se objevi v jadre rekneme 2.4.1, je
Linusem 'uznana jako oprava' a zaclenena do jeho stromu treba o 3 verze
pozdeji. Duvodem muze byt treba to, ze opravny patch neni dostecne v
souladu s filozofii dalsiho vyvoje a musi se cekat, az se to predela
(podle zname poucky - "kdyz se to privaze dratem, tak to pak uz nikdo
predelavat [aby to bylo "poradne"] nebude).

IMHO je prave dukladne testovani a starost o bezpecne a vcasne updaty
prave starost tech, kteri delaji distibuce (vyvoj distribuce je typicky
model katedrala). Zkompilovat posledni tarball umi kdekdo a neni na tom
nic svetoborneho.

Doporucuji precist preklad "Katedrala a trziste" od Erica Raymonda, viz:

http://www.zvon.org/ZvonHTML/Zvon/zvonTranslations_cs.html

--
                        Milan Kerslager