jak vyuzit zvukovou kartu pro prenos dat

Jindra Vavruska ok1fou na volny.cz
Pondělí Červen 25 05:06:06 CEST 2001

Dne Po, 25 čen 2001 jste napsal(a):

> protoze nemam penize na sitove karty + kabel a 10 m seriovy nebo paralelni
> kabel je nesmysl...tudiz Vase rada "Použij spíš COM, nebo LPT a nebo si kup
> síťovou kartu." mi moc nepomohla :)

> pokud bych dosahl rychlosti 14kbits byl bych navysost spokojen

No, je to trochu zvlastni zpusob prenosu dat, ale proc ne? Zkusil bych hledat pod
heslem "hfmodem", pod tim heslem by se mohly skryvat zpusoby nastaveni zvukovky
jako modem pro radiove digitalni druhy provozu, ale nikdy jsem to nezkousel,
protoze to myslim chodi jenom se 100% SB a jeste s jednim typem karty.

Standardni RTTY (radiodalnopis), ktere se tim da poustet, ma rychlost 45 Bd (45
znaku/s, ale neni to std. ASCII), ASCII mode ma myslim standard 300 Bd. Jsou to
druhy modulace urcene pro prenos na kratkych vlnach, takze je to umyslne dost
pomale. Pro vetsi rychlosti 9600) byste potreboval drivery pro Paket Radio.

To vsechno jeste neznamena, ze byste byl schopen neco prenaset, protoze ty veci vyse
uvedene pouzivaji specialni protokoly sluzici specialnimu ucelu, takze neodpovidaji
tomu, co byste potreboval.

Jinak 10m serioveho kabelu neni zase tak velka blbost. Kdyz pujdete do skladu na
brigadu, vydelate si na ten kabel hned prvni den. Kdezto na rozchozeni hfmodemu
budet potrebovat mnohem delsi dobu, protoze tam mozna narazite na plno veci, ktere
neznate, a bez nichz to nerozchodite.

--
Jindra Vavruska (OK1FOU)

use perl ;