jak vyuzit zvukovou kartu pro prenos dat

Pavel Just Pavel.Just na ais.cz
Pondělí Červen 25 09:54:07 CEST 2001

On Mon, 25 Jun 2001, Krata wrote:

> Protože seriový kabel je určen pro přenos dat na krátké vzdálenosti (do
> 1,2m)
> Pak dochází k chybám přenosu a hlavně:
>   čím větší vzdálenost, tím větší úbytek napětí a nutný větší proud->větší
>     namáhání vnitřních obvodů atd....
Nepletete si seriový a paralelní kabel ? Paralelní skutečně lze
použít cca do 2 metrů. Seriový do 15m.  Úbytek napětí na 15m
dostatečně dimenzovaného měděného vodiče je velmi malý.
Pokud si přečtete definici RS232, zjistíte, že vysílací
úrovně jsou až +-15V, rozlišovací napětí na přijimací straně
je tuším +-2V. V PC je většinou k dispozici 12V, proto
se 12V vyskytuje i na signálových pinech PC seriálu. Že
by napěťový spád 10V/15m byl malý ;-)
   Obyčejná myš zatěžuje seriový port více než nullmodem.
Chybovost seriového propojení, pokud máte plochý kabel a mezi
Rx a Tx máte zemnící vodič, je více než přijatelná. Čísly ale
posloužit nemohu.
   Proto se mi výše uvedené tvrzení nezdá pravdivé.

                       Pavel Just