novy disk, a prenos passwd & shadows

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Červen 25 16:57:36 CEST 2001

Dobry den,

On Mon, Jun 25, 2001 at 04:18:34PM +0200, Czepczor Oleg wrote:

> No spise potrebuji, aby mi poradil nekdo, kdo to urcite vi a nejlepe
> ten, kdo to uz delal.

jestli Vam jde o prenos passwd a shadow, tak jsem delal
dist-upgrade RH 6.1 -> Debian 2.2 a stacilo vsechny zucastnene
soubory proste prekopirovat.

Zucastnene soubory IMHO jsou:
/etc/passwd
/etc/shadow
/etc/group
/etc/gshadow

Pokud se bojite, ze narazite s md5 hesly apod: bat se nemusite,
system je inteligentni: najde-li heslo v crypt tvaru, overi
pomoci crypt, najde-li v md5, overi pomoci md5. Jen kdyz si
uzivatel zmeni heslo, tak ho ulozi v md5 tvaru.

Co se tyce kopirovani prav uzivatelu apod.: mel byste si vystacit
s prostym prekopirovanim typu cp -aR /home /kam_to_chcete

Na disku jsou ulozena uid a gid ciselne a pokud se nezmeni
passwd a group, tak zustanou prava v poradku (spise tedy
vlastnictvi).

Mate jeste nejake obavy? ;-)))

(ono je to vzdy trosicku risk a priznam se, ze se mi do toho
vubec nechtelo, ale system byl uz stary a ja jsem uz nejak nemohl
ani rozumne zaplatovat diry -- ze by tam nakonec byl RH 4.2??? --
tak jsem to proste risknul... A slo to presne tak, jak jsem
ocekaval: bez problemu ;-))))

Dalsi programy to chce asi instalovat jeden po druhem a spise se
pokusit zjistit, jak to bylo nastaveno a nastavit to _rucne_
znovu. Ono je vzdycky lepsi vedet, co to ma delat a co to delalo,
nez jen prekopirovat konfigurak a pak se divit, jak je mozne, ze
se to chova jinak, nez predtim... Nebo alespon je dobre si ty
konfiguraky porovnat a tim zjistit, co se tam mohlo zmenit a
doopravit jen to, co se zmenilo. V kazdem pripade doporucuju si
zazalohovat stary adresar /etc...

> Neni na to nejaka utilita ?

jojo, jmenuje se to nejak jako administrator_linuxove_masiny,
zkracene a unixove: root, neboli koren ;-)))

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek