hwclock

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Úterý Červen 26 18:58:58 CEST 2001

On Sun, 24 Jun 2001, Petr Vanek wrote:

> dobry den,
> muzete mi prosim nekdo poradit, proc mi nejde nastavit hw cas pocitace?
> tzn. ze po zapnuti mam vzdy cas posledniho vypnuti (v lepsim pripade).
> hwclock nejak nechce fungovat, niz prikladam strace hwclock.
> je to VELMI stary stroj (386), ale funguje dobre, jen musim po zapnuti
> neustale nastavovat cas.

Problém HW.
Špatná baterie na MB, ve starších byly použity NICD články, a již nejdou
dobýt - skončila jejich životnost.
Napětí stačí udržet udaje pro BIOS, ale nestačí pro chod hodin.

2 možnosti řešení

1. Pokud je dobíjení v pořádku, koupit novou baterii dobýt a zapájet do
MB.

2. Odpojit odpor, nebo diodu přes kterou je baterie dobýjená, koupit
pouzdro na baterie, někam upevnit a původní baterii vyhodit a připojit
novou jinou (třeba 2x tužkovou).

|            Ostrava                     |
|    e-mail soban na centrum.cz             |

---
Používám legální programy a ZADARMO !
viz http://www.linux.cz/zdarma-a-legalne