Zatizeni CPU pod kontrolou?

Bravenec Petr Petr.Bravenec na draftex.cz
Čtvrtek Červen 28 14:44:46 CEST 2001

Zatez procesoru, jak jsem vypozoroval, nema na rychlost
obsluhy serioveho portu do jiste miry vliv. Spise bych
podeziral praci s diskem, se sitovou kartou apod. Ostatni
periferie, pokud pouzivaji preruseni, mohou ovlivnit seriove
porty spise, nez procesor.

Jeste me napada jina vec: 9% je pomerne velika zatez, pokud
ma tentyz proces jeste cist data ze serioveho portu. Kdysi
jsem psal nejaky program na 386 (tam to bylo haklive! joj!)
a 15 procent zateze procesoru dokazalo spolehlive zastavit
seriovy prenos. Vyresil jsem to tak, ze jsem proces rozdelil.
Jeden cetl data z portu, bafroval, a pres pipu je posilal do
dalsiho procesu, ktery provadel vlastni zpracovani. Problemy
se ztratily.

Co je v logu? Jsou tam zpravy o ztracenych znacich na seriovem
portu? To znamena - problemy ma kernel? Nebo tam neni nic
a jednoduse nestiha proces, ktery data cte a zpracovava?

Petr Bravenec