Chipset VIA Apollo Pro 133A (southbridge VT82C686A)

Čtvrtek Červen 28 22:18:55 CEST 2001

On 28 Jun 2001, Tomáš Knaifl wrote:

> chyba je i na 686A??? co tu vetsinou slo, tak problem byl u 686B, ja tu
> 686A mam (delam na ni) a neni na ni jediny problem..(RedHat 7.1)

Jak uz jsem sem psal, neni 686a jako 686a. U ruznych desek a dokonce i
ruznych serii tyhz desek se to projevuje ruzne. Nekdy pomuze oprava
preflashnutim BIOSu, downgrade na jadro 2.2.19, jindy ani to. VIA
oficialne uznala problem v 686b, ale 686a tim trpi take (osobne overeno).
U jednoho MB mi dokonce posleze odesel i procesor (pocitac se zasekl a
zustal tak 4 dny. Po resetu nejdriv blbnul a nakonec uz nenabehnul ani
DOS).

Resenim je bud dukladne otestovat a pak ten kus koupit nebo ho vymenit za
jiny.

Podle A. Coxe je VIA lowend a nic jineho se od nej stejne neda ocekavat.
Je to horsi o to, ze VIA (na rozdil od Intelu) problemy tutla a s (temer)
nikym nekomunikuje.

Problem je v preteceni jakehosi bufferu pri dlouhych prenosech (treba
busmaster). Oprava spociva v tom, ze se max. doba prenosu zkrati, ale to
vede k poklesu vykonu a nekdy i ke slysitelnemu brumu u zvukovky pri
prehravani a soucasne jine praci pocitace. Oficialne VIA obvinila vyrobce
BIOSu, "ze zapisuji nespravnou hodnotu do chipsetu". Opravdu vesele
zduvodneni...

--
                        Milan Kerslager