BFU: zpristupneni internetu pro navstevniky

Sobota Červen 30 02:15:47 CEST 2001

On Fri, 29 Jun 2001, Michal Sobek wrote:

> Jsme mesic pripojeni k internetu a byl na me vznesen pozadavek na
> zpristupneni internetu pro klienty hotelu. Moje predstava je takova,
> ze bych zpristupnil PC nejspis s RH, chtel bych, aby to jelo pres
> Squida. S tim, ze bych chtel, aby to pro recepcni bylo co
> nejjednodussi, takze idealni by asi bylo, kdyby recepcni uvolnila

Asi nejlepsi reseni bude opravdu CGI skript, ktery bude modifikovat ACL
pravidla pro Squida. Ve squidovi upravite stranku s chybovym hlasenim, aby
se z ni host dozvedel, ze ma kontaktovat recepcni (hmm, Eplorer si tam ale
implicitne strka ty svy kecy).

Kdybyste nastavoval firewallovaci pravidla, potreboval byste jeste nejaky
wrapper, ktery by spoustel zmeny pravidel jako root.

Pocitac bych nechal urcite uvnitr, ale stejne tak tohle muze delat
pocitac, skrz ktery jste k Internetu pripojeni. Squid se da presvedcit,
aby delal transparentni proxy, takze si pak ani nikdo nic nemusi na svem
pocitaci nastavovat.

--
                        Milan Kerslager