Zavedeni grafickeho rozhrani

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pátek Březen 2 06:58:03 CET 2001

> Zdravim!
> Nevim jestli nejsem s timhle dotazem trochu mimo, ale mam tenhle
> problem: Koupil jsem si a nainstaloval distribuci RedHat, instalace
> probehla dobre, jenze po spusteni misto grafickeho rozhrani musim
> jenom odklikavat zavadeni cehosi, co mi nic nerika a zkonci to tim, ze
> se prihlasim jako root. Mohlo by mi nekdo poradit, prosim, jan zavedu
> treba GNOME, ktere bych mel mit nainstalovane s distribuci?
>
> Dik
> Vojta(vojtar na quick.cz)

Dobre rano,
Dle popisu to vypada, ze vam linux startuje do textoveho rezimu. Pak ale
neni jasne, co vlastne odklikavate. Po prihlaseni jako root staci napsat do
radku startx a linux vam nastartuje graficke prostredi x-win, pricemz zavede
GNOME pokud jej mate instalovan.
Jde-li vam o to, aby vam system startoval rovnou do grafiky, spuste v
textovem rezimu setup, vyberte si polozku konfigurace xserveru a nastavte ji
podle parametru vasi graficke karty a monitoru. Soucasti teto konfigurace je
jednak test spravnosti zobrazeni a take dotaz zda se ma linux spoustet v
grafickem rezimu.
Cele to jde resit i editaci ve scriptu inittab v /etc, kde se pozmeni
runlevel 3 za runlevel 5 na radku s initdefault.
Presneji to tam vypada nejak takto: id:3:initdefault: (zmenit na
id:5:initdefault:)
Doporucuji take studium nejake literatury. Na trhu uz neco je, dokonce
specializovane na RedHat (samozrejme v cestine).

S pozdravem

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz